نتایج بالینی مقایسه دستگاه لیزر دایود و shr در انگلستان و لهستان

نتایج مطالعات بالینی دستگاه لیزر دایود الکس

جنبه های ایمنی دستگاه از بین برنده موهای زائد لیزر دایود (808 نانومتری) در گروه های مختلف نژادی بیماران

مقدمه:

لیزر از بین برنده مو (SHR) به یکی از محبوب ترین روش ها در گرایش به زیبایی تبدیل شده است.

از جمله موارد جدایی ناپذیر از لیزر درمانی، عوارض جانبی آن است. به همین خاطر جهت اطمینان از ایمنی بیماران و همچنین رسیدن به بهترین نتیجه، کنترل عوارض جانبی برای هر درمانگر لیزر اهمیت دارد.

منابع در دسترس، موثر بودن دیود SHR را برای تمامی انواع پوست بر حسب معیار Fitzpatrick توصیف می کند. اما پرسش درباره ایمنی بیمار، به کمترین حد رساندن عوارض جانبی و عارضه های بعد از لیزر در بیماران با گروه های مختلف نژادی بدون جواب مانده است.

این تحقیق بر روی نشان دادن نمودهای عوارض جانبی خاص در بیماران گروه های مختلف نژادی و اثرگذاری آنها بر نتایج درمان تکیه دارد.

روش ها:

این تحقیق در لهستان و انگلستان بر روی 216 بیمار با نسب های نژادی گوناگون انجام شد و فراوانی عوارض جانبی را در یک گروه 32 نفره بیماران نژاد های مختلف با در نظر گرفتن نوع پوست آنها بر حسب مقیاس Fitzpatrick بررسی می کند. بیماران یک دوره 6 دفعه ای درمان با لیزر دایود 808 نانومتر را دریافت کردند.

از یک روش عینی و یک روش ذهنی برای بررسی نتایج درمان و عوارض جانبی در صورت مشاهده تاثیرات مضر به اثبات رسیده استفاده شد. محیط های درمان با واکنش های پوستی در طول زمان معین تست، مطابقت داده شد.

نتایج:

بررسی عینی با بررسی ذهنی تاثیر درمان متفاوت بود. هیچ تاثیر مضری دیده نشد. عوارض جانبی مانند هایپرپیگمانتاسیون، تحریک پوست، سوختگی پوست و حساسیت شدید پوستی یافت شد.

نتیجه‌گیری:

دستگاه لیزر دایود 808 نانومتر، در از بین بردن موهای زائد در بیماران با نژادهای گوناگون مفید و اثرگذار است. این یک درمان ایمن از جهت واکنش پوستی است. زیرا تنها عارضه های جانبی کوتاه مدت در ناحیه درمان شده مشاهده شده و هیچ اثر مضری نداشته است. برای دستیابی به بهترین نتیجه و جلوگیری از عوارض جانبی، لازم است درمان را با واکنش پوستی هر بیمار مطابقت دهید.

13%
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که...
320,000
280,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *